Elementul Fără De Care Robotul Tău de Chat Rămâne Doar Un Robot Enervant

Ulmeanu AdrianMessenger Bots, Strategii De Marketing Online, Vânzări1 Comment

Dacă ai obosit să mai alergi după fiecare client în parte, atunci ar fi bine să iei în calcul implementarea unui robot de chat în afacerea ta.

 

Ce este un robot de chat și ce poate să facă el pentru afacerea ta

Pe scurt, un robot de chat este o aplicație construită pe o platformă de comunicare, gen Facebook Messenger sau WhatsApp.

Roboții de chat pot răspunde instant oricăror solicitări de date, în baza unor reguli și a informațiilor pe care le-au “învățat” anterior.

Cum se traduce asta din punct de vedere al beneficiilor unei afaceri? Practic, roboții de chat oferă patru avantaje distincte față de angajații umani:

  • Sunt disponibili non-stop, 24 de ore, 7 zile din 7 (nu au pauză de masă și „muncesc” chiar și în weekend-uri și în sărbători!);
  • Nu se plictisesc și oferă răspunsuri instantanee astfel încât clienții nu mai pierd timpul așteptând și enervându-se că nimeni nu-i bagă în seamă;
  • Sunt ușor și confortabil de folosit (este ca și Facebook Messenger – toată lumea înțelege cum să îl folosească, fără prea multe instrucțiuni
  • Aduc plăcere clienților în folosire pentru că informațiilor date de către ei pot fi asezonate cu videoclipuri, GIF-uri și emoji.

Dar oare cât de eficient este un astfel de angajat electronic? Poate el înlocui cu succes un om adevărat?

Este foarte clar că robotul de chat nu o să facă 100% din ce poate face unul dintre cei mai buni angajați ai tăi.

Oricât de inteligent ar fi, unui astfel de robot îi lipsește un ingredient esențial, și anume elementul uman.

Până la urmă roboții rămân tot roboți. Ei doar funcționează pe baza unei programări prestabilite.

Adică, uită-te și tu la roboții ăștia ce idioți și enervanți sunt. Sigur nu ți-ai dori așa ceva în afacerea ta.

Există oare o metodă de a face lucrurile cum trebuie? Eu cred că da.

Elementul uman este crucial în afaceri

Una dintre cele 6 legi ale vânzării descoperite de renumitul profesor de psihologie și marketing Robert Cialdini spune că oamenii cumpără de la alți oameni pe care îi apreciază. Așadar, elementul uman este crucial în vânzări.

Dar cum rămâne cu roboții de chat? E clar că aceștia pot complica serios lucrurile, mai ales din cauza faptului că sunt în stadiul de început. Ei nu au (încă) aceeași capacitate de a se adapta la fața locului, la fel cum fac oamenii.

Așa că apare întrebarea…

Care este calea corectă de a lucra cu un robot de chat, fără ca acesta să devină enervant pentru clienții tăi?

Rolul clar al unui robot de chat este să interacționeze eficace cu oamenii. Și, cu cât această comunicare este mai fluidă, cu atât relația dintre tine și clienții tăi este mai puternică.

Pentru că atâta timp cât tu furnizezi informație și suport în timp real celor care au nevoie, îți vei crește mult mai rapid afacerea. Iar cu fiecare interacțiune reușită cu robotul îți vei apropia clienții la un nivel mult mai mare. Pentru că poate să facă 70-80% din ce pot face ÎMPREUNĂ zece, o sută, o mie sau poate chiar zece mii de oameni la un loc!

Acest lucru ne duce cu gândul la o îndeplinire mult mai rapidă a obiectivelor tale financiare.

Alte motive cheie pentru implementarea roboților de chat includ

  • Reducerea costurilor,
  • Automatizarea proceselor repetitive și predictibile
  • Furnizarea de experiențe mai rapide și mai moderne de cumpărături.

Încă ai dubii dacă ai nevoie sau nu de un robot de chat?

Roboții construiți pe platforma de Facebook Messenger pot furniza, în mod personalizat, conținut multimedia (prezentări video, fișiere audio, broșuri text și fotografii). Iar asta contribuie la creșterea angajamentului digital al clienților, oferind practic mai multe servicii într-un singur loc.

Și, de asemenea, foarte important pentru afacerea ta, roboții de chat îți permit să-ți adaptezi mesajele de branding mult mai eficient și mai interactiv față de un site web static.

În momentul în care clienții tăi și-au dat acceptul să comunici cu ei prin intermediul robotului, ai acces practic în intimitatea lor. Poți comunica cu ei ca și orice alt prieten pe care îl au.

Îți dai seama ce forță poți avea acum la lucru?

Un robot de chat poate fi un avantaj considerabil în lupta cu competiția ta și o resursă indispensabilă pentru antreprenorul care dorește să-și automatizeze afacerea

Însă atunci când concepi un astfel de robot, ai grijă ca acesta să acopere cât mai bine lipsa aspectului uman și să nu devină enervant pentru clienții tăi, ci să fie capabil să construiască relații puternice cu aceștia.

Pentru că nu-ți permiți ca afacerea ta să încapă pe mâinile unui robot nepriceput și enervant.

În plus, instalarea corectă a unui astfel de angajat digital te va aduce mult mai aproape de acea vacanță mult dorită în jurul lumii, de unde-ți poți administra afacerea de pe telefon sau laptop.

Concluzie:  pentru orice om de afaceri Chat Bot = PROFIT.

Am vorbit doar despre o mica parte din avantajele pe care ti le aduc roboții de chat, dar putem spune că aceștia îți pot crește enorm de mult afacerea.

Și știi care e partea cea mai buna? Ca să îi poți folosi nu trebuie să cunoști nimic despre roboții de chat și nici să înveți ceva în plus față de ceea ce știi deja.

Tot ce trebuie să faci este ne dai un email pe adresa contact@brainmarketing.ro și să ne spui că vrei un robot, iar noi vom rezolva problema pentru tine în termeni foarte convenabili.

Iar dacă vrei să vezi câteva exemple de roboți, click aici: botchat.ro

One Comment on “Elementul Fără De Care Robotul Tău de Chat Rămâne Doar Un Robot Enervant”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *