Cum Poți Să Promovezi Eficient O Afacere Locală Folosind Facebook Ads

Paul MelinteFacebook Ads0 Comments

Cauți o metodă mai bună de promovare pentru afacerea ta locală (restaurant, sală de sport, hotel, centru spa, spălătorie auto, salon de nunți, salon de masaj, cabinet stomatologic, consultanță, etc)?

Vrei mai mulți clienți și îi vrei acum, nu peste câteva luni sau în câțiva ani?

Ai încercat reclame radio, panouri stradale, flyere și alte metode tradiționale de promovare, dar parcă nu dau rezultate?

Ai o pagină de Facebook și chiar și un blog, dar bate vântul pe ele, iar clienții se lasă așteptați?

Dacă te regăsești în vreuna din aceste situații sau pur și simplu vrei să ai mai mulți clienți, atunci citește neapărat acest articol din „scoarță în scoarță” deoarece îți voi arăta una din cele mai simple și mai profitabile metode de promovare.

Așa că întrerupe orice făceai în acest moment și rezervă-ți 10 minute pentru a citi acest articol.

Am lucrat la el o saptamână întreagă deoarece cred că s-ar putea să fie cel mai important lucru pe care îl vei face anul acesta pentru afacerea ta.

Să începem!

Cea mai eficientă metodă actuală de promovare

Așa cum se poate deduce și din titlu, metoda de promovare care poate schimba radical afacerea ta este Facebook Ads, adică reclamele pe Facebook.

E posibil ca aceasta să fie chiar cea mai bună metodă de promovare pentru tine, punctul de cotitură în afacerea ta, și o să-ți explic în continuare de ce îndrăznesc să fac afirmații atât de îndrăznețe.

Dar mai întâi de toate, hai să începem cu începutul și să vedem cum arată o reclamă pe Facebook și cum o recunoști.

facebook-ads-timeline2

Întrebare: De ce Facebook Ads este (probabil) cea mai bună metodă de promovare pentru majoritatea afacerilor locale (în special în România)?

Răspuns: Consumatorii nu caută în mod activ bunurile sau serviciile pe care le cumpără frecvent. Așa că dacă ei nu te caută, trebuie să-i cauți tu pe ei.

De ce Facebook și nu Google?

Până la apariția Facebook-ului, Google era una din cele mai puternice forme de promovare deoarece e primul loc în care oamenii caută răspunsuri la problemele și nevoile lor.

Dar Google, deși a creat multe afaceri de succes și încă mai creează, are o hibă…

Google nu poate ajuta orice tip de afacere deoarece noi, consumatorii, nu intrăm pe Google de fiecare dată când vrem să cumpărăm ceva.

De obicei, ne cumpărăm alimentele din același loc, mergem la același salon de înfrumusețare, frecventăm aceeași sală de sport, mergem în aceleași localuri, ba chiar ne cumpărăm hainele din aceleași locuri. Așa că nu intrăm pe Google ca să ne documentăm înainte de a face aceste acțiuni.

De multe ori vrem doar să mergem în cel mai apropriat magazin (sau acolo unde ne-am obișnuit) și să ne cumpărăm CHIAR ÎN ACEL MOMENT ce avem nevoie.

În principiu, orice activitate pe care o facem frecvent tinde să devină o rutină. Asta înseamnă același produs, de la același comerciant, la același interval de timp.

Tocmai de aceea, dacă vinzi genul de produse/servicii pe care oameni le cumpără în mod regulat, îți va fi un pic cam dificil să te promovezi folosindu-te de Google (indiferent că vorbim de content marketing sau de reclame) deoarece aceștia pur și simplu nu caută ce vinzi tu acolo.

Dacă te afli în această pozitie și vrei să furi clienții concurenței tale, ce trebuie să faci în primul rând este să-i determini să fie conștienti de existența ta, și abia apoi să devii o posibilă alternativă la furnizorul lor obișnuit.

Pentru asta însă nu este îndeajuns să te descopere.

Expunerea nu duce neapărat la vânzare. 

Este exact ca într-o relație în care trebuie să urmezi toți pașii.

Sunt o grămadă de branduri pe care le cunoaștem toți deoarece au o expunere mare (adică au băgat o grămadă de bani în reclame), dar pe majoritatea nu le cumpărăm.

Primele care îmi trec îmi minte sunt brandurile de bere sau de detergenți. Cunoaștem o grămadă, dar cumpărăm doar câteva.

De ce Facebook Ads și nu reclamele clasice?

Oricât de urât sună, dacă vrei să vinzi trebuie să-i faci pe clienții tăi țintă să se îndoiască că alegerea pe care o fac în mod obișnuit este cea mai bună și să le arăți că tu oferi ceva mai bun.

Altfel nu vor avea niciun motiv să acționeze, chiar dacă aud cumva de tine.

Pentru a face lucrul ăsta, până de curând, majoritatea afacerilor locale foloseau următoarele metode de promovare: reclame radio/tv la posturile locale, reclame îndoor și outdoor, reclame în ziare și reviste locale, recomandări, flyere, direct marketing și așa mai departe.

Din păcate însă, majoritatea acestor metode de promovare au una sau mai multe din problemele enumerate mai jos:

  • în multe cazuri sunt mult prea scumpe în comparație cu ROI-ul obținut;
  • sunt dificil de realizat;
  • sunt greu de testat deoarece necesită o investiție inițială (relativ) mare + alte resurse;
  • au rezultate greu de măsurat;
  • îți rispisesc timpul, banii și efortul deoarece nu ajung doar la clientul tău țintă, ci la oricine se nimerește;

Tocmai din aceste motive Facebook Ads (în combinație cu roboții de messenger) este pentru multe tipuri de afaceri cel mai performant instrument de promovare inventat vreodată.

10 avantaje incredibile ale reclamelor pe Facebook

Faptul că poți să-ți faci reclamă și să găsești clienți chiar și în rândul celor care nu caută în mod activ ce ai tu de vânzare, este un mare avantaj pe care Facebok Ads îl are. Dar mai sunt și altele:

  1. Poți targeta foarte foarte bine cui o să i se afișeze reclama ta astfel încât să ajungi doar la clientul tău țintă pentru un R.O.I. mai bun;
  2. Poți să începi o reclamă eficientă cu un buget infim de doar 20 – 30 de lei pe zi, buget în care ai putea atinge zilnic sute, mii sau chiar zeci de mii de potențiali clienți, nu oameni luați la întâmplare (cum se întâmplă spre exemplu într-o reclamă radio);
  3. Îi poți da drumul când vrei tu și o poți opri când vrei tu;
  4. O poți programa ca să pornească și când să se oprească de una singură astfel încât să ruleze doar atunci când crezi că va avea un impact maxim;
  5. Ai control total asupra bugetului cheltuit și mai mult de atât, nu ți se cer banii în avans, ci doar la sfârșitul lunii, sau atunci când atingi bugetul maxim;
  6. Dacă înveți ce ai de făcut (lucru relativ ușor) poți crea de unul singur o reclamă pe Facebook în doar câteva minute;
  7. Poți face oricâte teste vrei astel încât să fii sigur că obții cele mai bune rezultate – poți testa diverse mesaje, abordări sau promoții;
  8. Ai rezultate măsurabile, adică știi exact câți bani faci pentru fiecare leuț investit;
  9. Vei beneficia inclusiv de reclamă gratuită deoarece e foarte posibil că dacă vii cu ceva util, emoționant sau interesant, oamenii să-i dea share și să-și informeze astfel și prietenii. Încearcă să obții rezultatul ăsta (reclama „din gură în gură”) cu un panou stradal sau cu o reclamă radio și o să vezi că „e un pic mai greu” (deși nu aș zice că este imposbil);
  10. Dacă ai adresele de email ale celor care au mai cumpărat în trecut de la tine (se pot obține ușor dacă ai un program de loializare) sau și mai important, dacă i-ai băgat într-un robot de messenger, poți ajunge direct la ei, iar dacă ți-ai făcut treaba bine ai șanse mari să le vinzi din nou fără să mai investești alți bani în reclamă.

Pescaria – Cum să atragi peste 500 de clienți în prima zi în care ai deschis porțile?

Oare ai nevoie de o magie?  Nu, ai nevoie de ceva mai bun decât atât. De Facebook Ads, bineînțeles. 🙂

Cum sa-ti promovezi restaurantulsursă foto: pagina de Facebook Pescaria 

Citeam la un moment dat undeva că restaurantele sunt o afacere bănoasă, dar riscantă deoarece competiția este foarte puternică.

Nu știu cât adevăr este în asta și bănuiesc că diferă de la o localitate la alta, de la un specific la altul, ba chiar de la un sezon la altul, dar ce știu sigur este că mâncarea este un subiect cu mare potențial viral.

Oamenii adoră să povestescă pe Facebook (și mai nou pe Instagram) ce și unde au mâncat (habar n-am de ce!) așa că îmi este tare greu să înțeleg de ce majoritatea restaurantelor nu înțeleg și nu folosesc acest lucru.

Există însă și excepții.

Spre exemplu Pescaria, un fast food care vinde preparate din pește (super ideea după părerea mea) și care și-a lansat și a crescut business-ul folosindu-se de Facebook.

Datorită Facebook-ului, în ziua în care au deschis ușile mai mult de 500 de clienții au „inundat” strada pe care se află acest fast food.

Povestea lor aici.

Cum ar fi să bagi 1$ în reclamă și să scoți imediat 59 $?

Bănuiesc că sunt puțini antreprenori care ar refuza o astfel de ofertă.

Ei bine exact asta este rezultatul pe care l-au obținut cei de la Happy Head Massage folosind Facebook Ads și un simplu landing page. Detalii aici.

Si nu sunt singurii care fac bani din masaj cu ajutorul Facebook Ads.

Iată ce-mi zicea acum ceva timp un amic. 🙂

testimonial-florin-chindea

Iar aici poți vedea că am reușit (pentru un client) să atrag ATENȚIA A PESTE 100.0000 DE OAMENI ȘI VÂNZĂRI DE 6980 DE LEI ÎNTR-O SINGURĂ ZI cu doar 612 lei în reclamă.

Alte exemple de afaceri locale (din diverse domenii) care au profitat cu succes de Facebook Ads găsesti aici, dar cred ca ar fi cazul să vedem concret cum folosești acest instrument.

Cum poți și tu să-ți promovezi afacerea locală  folosind Facebook Ads

Mai jos o să găsești o serie de sugestii și exemple concrete de cum pot fi aplicate. Pentru asta am folosit print screen-uri la reclame găsite în galeria Adespresso, o super unealtă pe care o poți folosi pentru a crea și manageria mai bine reclamele tale.

Mi-ar fi plăcut să pot arăta bunele practici cu ajutorul unor reclame românești, dar din păcate deși stau zilnic cel puțin o oră pe Facebook și din punct de vedere demografic mă încadrez în cea mai profitabilă categorie (25 – 45 de ani), peste 90% din reclamele pe care le văd sunt în limba engleză (și bineînțeles că nu sunt reclame la afaceri locale).

Se pare că majoritatea celor care dețin afaceri locale nu au aflat încă de Facebook Ads, iar asta este o veste foarte bună pentru tine.

4 reguli de care trebuie să ții cont dacă vrei să-ți promovezi cu succes afacerea prin intermediul Facebook Ads

Regula numărul #1: Dă-le un motiv să acționeze imediat (un magnet)

Atunci când faci o reclamă pe Facebook pentru a-ți promova afacerea, presupun că nu vrei ca oamenii doar să afle de existența ta, ci îți dorești ca ei să-ți și viziteze locația și să devină clienții tăi (fideli dacă se poate).

Mulți fac o reclamă în care zic ceva de genul:

„Noi suntem firma x, situați pe strada y, și vindem produsul z, care este cel mai tare deoarece… și de aceea vă așteptăm să cumpărați de la noi”.

Ce e în mintea consumatorului când vede așa ceva?

În cel mai bun caz (adică atunci cand reușești cât de cât să-i atragi atenția) o să fie ceva de genul ăsta: „o să încerc să țin minte și poate că o să cumpăr DATA VIITOARE”.

Acum… chiar crezi că or să țină minte. Mda… nici eu! Așa că acești antreprenori o să aștepte mult și bine dacă își pariază viitorul afacerii lor pe memoria scurtă și capricioasă a consumatorului.

Fă cunoștință cu magnetul de lead-uri

Dacă vrei să nu mai arunci banii pe fereastră și să începi să-i faci cu adevărat, trebuie să le dai consumatorilor un motiv ca să acționeze cât mai repede posibil.

Iar una din cele mai simple și mai eficiente metode este să le oferi ceva gratuit (în internet marketing numim acest ceva „magnet” sau „lead magnet”), lucru foarte simplu de făcut dacă îți știi cifrele și ți-ai făcut profilul clientului ideal.

Dacă știi exact care este valoarea pe viață (sau chiar pe un termen mai scurt – să zicem un an) a unui client și cu ce l-ai putea convinge să devină clientul tău, totul se va reduce apoi la niște simple calcule de școală primară.

Pur și simplu vezi cât câștigi și apoi decizi ce parte din profit poți/ești dispus să investești în reclamă pe Facebook și cadoul pe care îl dai. De reținut că nu e obligatoriu să dai ca magnet ceva complet gratuit. La fel de bine s-ar putea să funcționeze și o reducere frumoasă.

Important este să nu arunci ceva la întâmplare doar ca să atragi atenția, ci să le dai ceva care să le facă poftă și astfel să ceară mai mult.

Dă ce ai mai bun posibil, dar nu le da pe săturate, altfel o să-ți omori singur afacerea și nu o să mai poți da nimic nimănui.

(Stau și mă întreb în acest punct dacă nu cumva am dat prea mult în acest articol 🙂 )

Spre exemplu dacă ai o sală de fitness ai putea da o ședință gratuită astfel încât să-i faci pe oameni să „simtă gustul” și să vrea mai mult, căci cu siguranță nimeni nu o să obțină aspectul fizic dorit după doar o ședință.

Un exemplu de magnet eficient

Avem mai jos și un exemplu, lucrat binișor din punctul meu de vedere.

fb-ads-sala-de-fitness

Nu numai că au scos foarte bine în evidență că este gratuit (au scris de trei ori lucrul ăsta), dar au și eliminat din start și foarte elegant una din cele mai mari obiecții pe care oameni le-ar fi putut avea la oferta lor (da, oamenii au obiecții și atunci când le dai ceva gratuit): „nu rezolv nimic cu o singură ședință, așa că nu are rost să merg”.

Cum au trecut peste obiecția asta? Simplu! Le-a spus că o să ardă 500 de calorii sau mai mult.

Tocmai de aceea sunt convins că foarte mulți oameni au profitat de oferta asta și de asemenea sunt convins că după ședința gratuită mulți au decis să continue, mai ales dacă au știut să pună problema așa cum trebuie.

Gândește-te un pic… cui îi place ca munca lui să fie în van? Nimănui!

Așa că ca după ce ai tras timp de o oră ca să arzi 500 de calorii pentru a arăta mai bine, nu prea îți vine să lași efortul tău să fie degeaba și probabil că o să vrei să vii la sală și a doua zi ca să începi să vezi rezultate (mai ales atunci când vezi în sală oameni care au obținut deja rezultatele după care tânjești și tu).

Așa că o să plătești abonamentul.  

Bineînțeles că această sală de sport a făcut și alte lucruri bune în reclama asta, dar nu o să intru acum în detalii deoarece am vrut doar să-ți arăt cum poți să-ți atragi clienții cu o ofertă gratuită care nu te costă mare lucru.

Ai nevoie de ajutor pentru a aplica tactica gratuității și restul informațiilor din acest articol?

Recunosc că pentru a exemplifica tactica gratuității am ales un exemplu destul de simpluț și că e posbil ca în afacerea ta să fie un pic mai greu să găsești acel ceva gratuit care să convingă oamenii să-ți devină clienți pe termen lung.

Dar… în mod clar nu este imposibil și crede-mă… merită din plin tot efortul, mai ales că puțini o să îl facă.

În plus, dacă simți că ai nevoie de mai mult ajutor și nu vrei să înveți tot procesul de unul singur, pe banii tăi și pe timpul tău, îți ofer ajutorul meu (doar asta-i motivul pentru care scriu articolul ăsta) în următoarele două moduri:

1) Dacă ai o afacere cu o cifră de afaceri de cel puțin 20.000 de euro pe lună (astfel încât să-ți poți permite taxele noastre) și/sau ai deja reclame care rulează, ne poți angaja pentru a lucra direct la creșterea afacerii tale.

2) Dacă ești la început de drum și nu îți poți permite să plătești 1000 de euro sau mai mult pentru consultanță și implementare, poți beneficia de beneficia de cunoștințele și ajutorul nostru multttt mai ieftin cu ajutorul Facebook Map.

Pntru consultanță 1 la 1 și ajutor pas cu pas în implementare, dă-ne un email pe contact@brainmarketing.ro sau lasă-ne un mesaj pe messneger și spune-ne mai multe despre afacerea și nevoile tale.

Regula #2 Asigură-te că cei care văd reclama știu că li se adresează lor și nu altcuiva!

Dacă mai sus ți-am dat o tactică pe care o poți folosi sau nu, asta este o regulă obligatorie pe care foarte mulți o încalcă.

Ce nu înțeleg mulți antreprenori este că Facebook-ul este un spațiu public și oamenii se comportă ca atare.

Gândește-te un pic… ce faci dacă primești un sms? Îl citești, bineînțeles.

Și faci asta indiferent dacă ți l-a trimis un prieten sau e doar o firmă care își face reclamă.

De ce faci asta? Deoarece ți-a fost trimis ție și este responsabilitatea ta de a-l citi, și nu a altcuiva.

În schimb, ce faci cu majoritatea informațiilor care curg pe profilul tău de Facebook?

Cel mai probabil le ignori deoarece nu simți că-ți sunt adresate ție. Mai ales dacă sunt reclame.

Tocmai de aceea o reclamă bună este o reclamă care îl face pe om să simtă că i se „vorbește” direct lui, iar atunci când promovezi o afacere locală primul pas în acest sens este să arăți că te adresezi oamenilor din acea localitate. 

Un exemplu de reclamă „așa nu”

Întâmplarea face că am reușit până la urmă să găsesc și câteva reclame la afaceri locale din România (dar pe Adespresso, nu pe Facebook-ul meu). Din păcate, exemplul de mai jos este la categoria AȘA NU.

clinica-bucuresti

Bănuiesc că această clinică a targetat în reclama de mai sus doar bucureștenii, motiv pentru care nu au mai simțit nevoie să scoată în evidență locația lor. De altfel, nici în landing page-ul la care duce această reclamă nu găsești această informație decât dacă dai scroll până jos. Lucru care în mod sigur le scade mult rata de conversie.

Singurul lucru care îmi place la reclama lor este fotografia folosită (reclamele care conțin oameni ce privesc „spre tine” au șanse mai mari să atragă atenția). În rest, nu îmi dau absolut niciun motiv să acționez sau măcar să le acord atenție.

Ce e de îmbunătățit?

Altfel ar fi fost dacă mi-ar fi zis ceva de genul:

„Ai un părinte în vârstă?

Deși incidența bolilor cardiovasculare crește semnificativ cu vârsta, ele pot fi de multe ori evitate sau tratate printr-o simplă evaluare cardiologică.

Vino la clinica noastră din str. Barbu Văcărescu nr. 42a și beneficiezi de o CONSULTAȚIE GRATUITĂ pentru a depista la timp eventuale probleme cardiace ce ar putea să apară în timp și care nu iartă (precum infarctul miocrdic sau accidentul vascular). Intră acum pe site pentru programare.”

Da, aș pierde banii pe care i-aș lua pe consultație, dar așa cum văd la ei pe site, pe lângă consultație oamenii mai au nevoie și de un EKG sau o ecocardiografie Doppler. Acolo ar fi profitul meu!

Dar, chiar dacă nu aș da nimic gratuit, tot aș obține rezultate mai bune folosind acest text:

„Ai un părinte în vârstă? Deși incidența bolilor cardiovasculare crește semnificativ cu vârsta, ele pot fi de multe ori evitate sau tratate printr-o simplă evaluare cardiologică. Intră acum pe site pentru mai multe detalii. Bolile cardiovasculare nu iartă și nu așteaptă!”

versus textul lor

Vino cu părinții tăi la investigații ca să vă bucurați de o viață sănătoasă împreună!”.

Un exemplu „așa da”

Dar destul cu „critica”. Iată și o reclamă mai bună. 🙂

reclame-ursitoare

Și dacă folosesc opțiunile de targetare pe care Facebook le oferă astfel încât reclama lor să fie văzută doar de către proaspeții părinți, sunt sigur că le merge super bine.

De altfel, numărul mare de like-uri primite cam asta mă face să cred.

Regula# 3 Decide foarte bine la cine vrei să ajungi

Cred că asta ar fi trebuit să fie de fapt prima regulă deoarece abia după ce știi exact cui te adresezi poți decide ce și cum vrei să obții de la el (regula # 1).

Tocmai de aceea targetarea este unul din principalii factorii care determină succesul sau insuccesul reclamei tale și primul lucru pe care trebuie să îl faci înainte de a construi o reclamă (de fapt chiar înainte de a construi un business) este să-ți faci profilul clientului ideal.

Dacă nu știi cui te adresezi, nu are niciun rost să arunci bani pe reclamă.

Dacă faci asta, vestea bună este că Facebook are niște capabilități de targetare pur și simplu uimitoare.

Iar în caz că nu ești familiarizat cu acest cuvânt, „targetare” înseamnă selecția potențialilor clienți în funcție de anumite caracteristici.

Iată care sunt acele caracteristici pe care le poți targeta pe Facebook:

Oameni care îți cunosc afacerea

Foști sau actuali clienți, abonați la newsletter, oameni care au dat like la pagina ta de Facebook, oameni care ți-au văzut videoclipurile postate pe pagină pe Facebook, oameni care ți-au vizitat site-ul sau doar anumite pagini de pe el (spre exemplu poți targeta oameni care ți-au văzut oferta, dar nu au cumpărat).

Aceste carcteristici sunt foarte importante și e bine să le iei în calcul atunci când setezi audiența reclamei tale deoarece arată clar că acești oameni au un interes în produsul/serviciul tău și știu cine ești (și dacă ți-ai făcut treaba bine au încredere în tine), deci e mai probabil să cumpere și o să ducă la un cost de achiziție per client mult mai mic decât atunci când targetezi o audiență „rece”.

Locație

Poți targeta toți oamenii care trăiesc într-o anumită locație, oameni care au fost recent în acea locație sau care vizitează acea locație. Poți targeta o țară întreagă sau mai multe, o localitate (cu împrejurimi sau fără) sau mai multe, coduri poștale, adrese, regiuni.

Gândește-te un pic la ce implicații are o astfel de targetare pentru industria turismului spre exemplu.

Dacă ai un restaurant, o firmă de închiriere de mașini, deții un obiectiv turistic sau ai o pensiune/hotel/motel, etc. În momentul ăsta ar trebui să sări în sus de bucurie deoarece poți să-ți expui oferta în fața oricărui turist care ajunge în orașul tău și are Facebook (cine nu are în zilele noastre?).

Imaginează-ți cum ar fi pentru tine ca și turist să ajungi într-o localitate, să-ți deschizi și tu Facebook-ul, ca tot omul, și să vezi o reclamă care-ți zice ceva de genul: „Bine ai venit în localitatea noastră. Cât ești aici îți recomandăm să vizitezi x,y, z deoarece…, iar când ai obosit și vrei să te odihnești un pic, te așteptam la restaurantul nostru situat… cu următoarele delicii… și… (ceva gratuit sau un bonus sau ceva specific lor, spre exemplu un program artistic).”

Te-ar impresiona?

Pe mine da și cred că aș profita de oferta lor și aș spune și altora despre ea, și îți spun și de ce:

  1. M-ar surprinde;
  2. Mi-ar câștiga pe loc încerederea și bunăvoința prin faptul că mi-au dat niște ponturi gratuite (locațiile de vizitat);
  3. Aș vrea să profit de bonus/gratuitate;
  4. Dacă își fac treaba bine cu acele delicii probabil că îmi vor face poftă și n-aș putea să plec fără să gust din ele;
  5. Aș fi curios să văd restaurantul care se promovează în felul ăsta și cred că ar fi o amintire și chiar o poveste bună de spus.
  6. Decât să merg într-un local despre care oricum nu știu nimic, mai repede merg într-unul care mi-a făcut deja o ofertă bună.
Vârstă și sex

O greșeală pe care o fac mulți când setează o reclamă, incusiv eu până de curând, este să creadă că ar trebui să aleagă de la început între bărbați și femei și un interval de vârstă.

În schimb, ce ar trebui să facă este să lase ambele sexe și intervalul de vârstă maxim și să lase Facebook-ul (mai exact statisticile) să-i arate cine este de fapt cu adevărat interesat și cine nu. Apoi, pe baza statisticilor, poți modifica lucrurile astea astfel încât să ajungi doar la cea mai bună audiență.

Nu vorbim aici de situațiile unde știi exact vârsta și sexul clienților tăi ideali și le poți targeta din prima.

Limba pe care o vorbesc

Poți alege între limba maternă sau limbi secundare pe care ultilizatorii le vorbesc.

Date demografice
  • Educație (nivel, școala absolvită, perioada în care au mers la facultate, domeniul studiat)
  • Etnie (valabil doar pentru USA)
  • Generație (baby boomers – doar USA,  generația x, milenialii)
  • În ce tip de clădire locuiesc, detalii despre casa lor (suprafață, an de construcție, valoare, etc)
  • Evenimente de viață (aniversări în 30 de zile, plecare departe de familie sau de orașul natal)
  • Prieteni cu… (oameni proaspăt căsătoriți sau logodiți, oameni care s-au mutat recent, oameni a căror zi de naștere umrează curând)
  • Relație la distanță
  • Job nou
  • Relație nouă
  • Căsătoriți sau logodiți de x luni
  • Urmează ziua de naștere
  • Sunt părinți (poți targeta inclusiv vârsta copilului)
  • Afinități politice  (valabil doar SUA)
  • Relații (interesați de bărbați, femei, barăbați și femei, nespecificat sau statut – de la complicat, până la divorțați și așa mai departe)
  • Muncă (la ce companie lucrează, în ce industrie și ce post ocupă)
Interese

Ex: sport, tehnologie, mâncare, etc.

Comportament

Sunt prea multe lucruri pe care le poți targeta aici, așa că amintesc doar câteva: exapti, administratori de pagini de Facebook, relația pe care o au cu tehnologia, ce tip de adresă de email folosesc, tot felul de targetări pentru călători, etc.

Descoperă comorile ascunse

Nu trebuie să folosești toate aceste targetări, dar atenție mare… în spatele fiecărei posibilități de targetare enumerate mai sus se poate ascunde o adevărată comoară pentru tine și afacerea ta. Trebuie doar  să o vezi și să știi să o exploatezi.

Din păcate asta presupune să-ți faci profilul clientului ideal, lucru care cere un pic de muncă, motiv pentru care majoritatea antreprenorilor mici și mijloci sar peste și apoi… EȘUEAZĂ.

Asta în timp ce companiile mari, companiile serioase, investesc zeci, sute de mii sau chiar milioane de dolari pentru a-și înțelege consumatorii și nevoile lor.

Regula # 4 Arată-le locația și/sau produsul/serviciul ori experiența pe care le oferi

Dacă ai un restaurant

Fă poze/videoclipuri cu mâncarea pe care o oferi, modul în care o gătești (mai ales dacă ai un bucătar căruia îi place să vorbească cu pasiune despre mâncarea lui – ca pe Paprika TV), atmosfera din restaurant și poziționarea restaurantului (în special dacă este una care te avantajează).

Iar dacă tocmai ce ți-ai deschis afacerea, poate ar fi o idee bună să dai o petrecere, să o filmezi și apoi să promovezi pe Facebook.

Uite mai jos un exemplu în acest sens.

Remarcă te rog că peste 100.000 de oameni au văzut acest videoclip, care nu e altceva decât o simplă reclamă pe care o pot porni ori de câte ori au nevoie.

Am studiat atât pagina lor, cât și postarea asta, și deși puteau să facă lucrurile un pic mai bine, cred că se descurcă cu atât, căci sunt prezenți deja în 27 de țări pe 5 continente.

Dacă ai o sală de sport

Arată-le sala, pune instructori să vorbească și să încurajeze oamenii să vină la sală. Iar dacă vrei să ajungi la oamenii care nu au mai făcut sport până acum, atunci ajută-i să vadă cum și-ar putea schimba înfățișarea dacă ar veni la sala ta. Dă-le speranțe, fă-i să viseze și să încerce. Provoacă-i!

Dacă ai o sală de cinema

Promovează trăilerele filmelor pe care le rulezi.

Nu am văzut niciun cinematograf să facă asta și e mare păcat deoarece un video bunicel promovat pe Facebook Ads poate ajunge să aibe un cost de 0,01 per vizionare (uneori chiar mai jos).

Asta înseamnă că dacă plătești 100 de lei, 10.000 de persoane o să-ți vadă videoclipul.

Și dacă ai respectat primele trei reguli (ai targetat bine, te-ai asigurat că știu că cinematograful este în orașul lor și le-ai făcut o ofertă de nerefuzat – spre exemplu 50% reducere la al doilea bilet sau pop-corn gratis), atunci este imposibil ca din 10.000 de vizionari să nu vinzi măcar câteva zeci de bilete (la o rată de conversie medie de 1% ar trebui să vinzi 100 de bilete).

Fă tu socoteala de câte ori îți recuperezi investiția în acest caz.

Ca să nu mai zic că cei care au cumpărat astăzi s-ar putea întoarce de unii singuri și data viitoare, iar cei care nu au cumpărată acum (din diverse motive) s-ar putea să cumpere în viitor datorită brand awerness-ului creat.

Așadar orice afacerea ai avea, arată-ți locația, produsul, serviciul, experiența și în mod special personalitatea afacerii tale (asta aduce mai multe vânzări și te ajută în același timp să-ți construiești brandul).

Și cu asta am încheiat.

Concluzie

Mai sunt bineînțeles multe alte lucruri pe care ar fi bine să le știi despre Facebook Ads, dar a fost oricum un articol destul de lung, așa că e mai bine să mă opresc aici altfel ai avea impresia greșită că știi deja prea multe.

Am încercat să dau în acest articol informații care se pot aplica în orice afacere locală (și majoritatea se aplică și în alte tipuri de afaceri) și sunt convins că oricine va ajunge să pună în aplicare lucrurile astea va fi încântat de rezultate.

Bineînțeles că așa cum am zis, pentru mare parte din cititori s-ar putea să fie un pic mai complicat, dar nu este imposibil.

Dacă ai nevoie de ajutornu vrei să înveți de unul singur tot procesul cap-coadă pe banii, timpul și cu efortul tău, înțelegi că nu este suficient să deții informația, ci mai ai nevoie și de sprijin pentru a o implementa, atunci te sfătuiesc să te înscrii în Facebook Map și vei primi tot ce ai nevoie pentru a reuși să creezi campanii Facebook Ads profitabile. 

În special pe partea de roboți de messenger, o noutate pe care nu am discutat-o mai deloc în acest articol, dar care revoluționează deja modul în care se fac afacerile online.

Spor la treabă!

Paul Melinte

P.S. Dacă folosești sau ai folosit Facebook Ads pentru a-ți promova afacerea, lasă-mi mai jos un comentariu și spune-mi care a fost experiența ta cu această formă de promovare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *